Grammar القواعد
Unit 9 الوحدة 9
By + Gerund بـــــ + المصدر
عندما أستخدم أداة الجر By ويأتي بعدها أي فعل يجب أن أضيف للفعل ing ليصبح مصدر والمصادر هي أسماء .. وغالبا ما نستخدم هذه الصيغة للاجابة عن أسئلة الكيفية والتي تبدأ بــ How …. مثال :
How do you go to school ? كيف تذهب إلى المدرسة ؟ …. والأجابة …
By using a car أي باستخدام سيارة … لاحظ الفعل use أصبح using أي أننا أضفنا اليه ing لأنه سبقه By
أي أن الفعل use ومعناه يستخدم … أصبح using ومعناه … استخدام .. أي أنه تحول من فعل إلى اسم .. راجع ص3 (( القاعدة + التمرين A ))
Sequence adverbs ظروف الترتيب
عندما تريد أن تعدد خطوات لأي شيء تريد القيام به … استخدم هذه الظروف لترتب خطواتك
First ومعناها (( أولا )) — Then ومعناها (( ثم )) — Next ومعناها (( التالي )) — After that وتعني (( بعد ذلك )) — Finally أي (( أخيرا )) .. وبنفس هذا الترتيب …… راجع ص 6 (( القاعدة + التمرين A ))
Unit 10 الوحدة 10
Relative clauses العبارات الموصولة
اذا كان عندك جملتين وتريد أن تربط بينهما ليصبحا في جملة واحدة … استخدم ضمائر الوصل relative pronouns … وهي _ Who بمعنى ( الذي أو التي كما انها تستعمل لصيغة الجمع ) وتستخدم فقط للأشخاص
Which بمعنى ( الذي أو التي وتستعمل أيضا لصيغة الجمع ) وتستخدم للأشياء فقط
Where بمعنى ( حيث ) وتستعمل للمكان
When بمعنى ( حين أو حينما ) وتستعمل للزمان
ويلاحظ أنه بامكاننا استخدام That بدلا من Who و Which وهي بنفس المعنى … ولكننا لا نستخدمها بدلا من Where ولا بدلا من When
أمثلة …
** المكان place ….. Saudi Arabia is the place where I live أي السعودية هي المكان الذي أعيش فيه
** الزمان time …. وقد تحتوي كلمات أخرى غير time مثل day يوم .. أو month شهر .. أو hour ساعة .. الخ
أي كلمة تدل على الزمن نستخدم When مثل .. I remember the day when I went to school أي أتذكر اليوم الذي ذهبت فيه إلى المدرسة
** الأشخاص ( الناس ) people أو persons … ونستخدم Who ( That ) مثل
This is the boy who damaged the car هذا هو الولد الذي أضر بالسيارة
** الأشياء Things … ونستخدم which ( That ) مثل Pen is the tool which we use to write القلم هو الأداة التي نستخدمها في الكتابة ……. راجع ص 13 ( القاعدة + التمرين A )
Asking about appropriateness السؤال عن الملاءمة ( هل اذا فعلت كذا ملائم أو مناسب ؟ )
للسؤال عن ذلك نستخدم أحد هذين الفعلين المساعدين modals … وهما Should أو Would have to
*** فأما الفعل Should فيأتي بعده الفاعل ( سواء كان ضميرا أو اسما ) ومن ثم الفعل الأصلي في صيغة المضارع وفي أبسط صورة له ثم تكمل الجملة … مثل
Should I ask my teacher ? هل يجب علي أن أسأل معلمي ؟ والاجابة تكون اما بنعم yes أو بـــ لا No كالتالي
Yes , I think you should نعم أعتقد أنه يجب عليك ذلك … أو No , I do not think you should لا ، لا أعتقد أنه يجب عليك ذلك ..
*** أما الفعل Would فيأتي بعده الفاعل ومن ثم have to ومن ثم الفعل الأصلي بصيغة المضارع وبعد ذلك التكملة … مثل ….. Would I have to study English now ? هل علي أن أدرس اللغة الأنجليزية الآن ؟ والاجابة تكون بنعم او لا .. yes , it would be fine نعم سيكون ذلك جميلا .. أو No , I do not think it would be a good idea أي … لا ، لا أعتقد بأنها ستكون فكرة صائبة ……….. راجع ص 16 ( القاعدة + التمرين A )
Unit 11 الوحدة 11
Past continuous الماضي المستمر
وهو الزمن الذي يتحدث عن حدث حصل في الماضي واستمر حدوثه لفترة أيضا في الماضي … وصيغته كالتالي :
Subject + heping verb ( Be … in the past form ) + the main verb + ing ……
التكملة .. ing + الفعل الرئيسي + ( فعل الكينونة .. في صيغة الماضي ) الفعل المساعد + الفاعل
فأما الفاعل subject فيكون أحد الضمائر التالية أو الأسماء : I , He , She , It , وهذه يأتي بعدها الفعل المساعد Was … وكذلك الأسماء المفردة مثل اسم شخص أو the boy , the book … الخ يأتي بعدها was
أما الضمائر التالية والأسماء الجمع فيأتي بعدها were وهي : They , WE , You .. والأسماء مثل
the boys ,the books
اذن … He
She
It + was + main verb + ing
The boy
Ahmad
مثال … She was reading كانت تقرأ
و… They
We
You + were + main verb + ing
The boys
Ahmad and Ali
مثال ….. We were reading كنا نقرأ
أما في حالة السؤال … فان الفعل المساعد يسبق الفاعل
She was reading تصبح … Was she reading ? … واجابة مثل هذا السؤال تكون بنعم أو لا ومن ثم نعيد الفاعل ليصبح قبل الفعل المساعد … كالتالي
Was she reading ? الاجابة … Yes , she was. أو No , she was not. وينطبق نفس الكلام على باقي الضمائر والأسماء
وبامكاننا ايضا أن نضيف أسئلة Wh … وهي
What , Where , When , Why Who , Which
أيُّ ( للتخيير ) ، من ( للأشخاص) ، لماذا ( للسبب ) ، متى ( للوقت ) ، أين ( للمكان ) ، ماذا ( للأشياء )
فيصبح مثلا هذا السؤال Was she reading ? هكذا … What was she reading ? .. أي … ماذا كانت تقرأ ؟
والأجابة قد تكون … She was reading a book كانت تقرأكتابا … وهكذا .. ولتعلم أن الأسئلة اذا بدأت بــ Wh فلا يمكن أن تكون الأجابة بــ نعم أو لا ..
راجع ص 23 ( القاعدة + التمرين A )
When / While / As … حينما / بينما / عندما … كلها تقريبا بنفس المعنى … وتستخدم لربط الجمل .. حيث تأتي احدى الجملتين في الزمن الماضي المستمر … والأخرى في الزمن الماضي البسيط
مثال … While we were walking , my father called me أي .. بينما كنا نمشي ، اتصل بي والدي
يعني … بينما كانوا يسيرون ( لاحظ أنه عمل مستمر في الماضي .) اتصل والده ( الزمن الماضي البسيط )… وهكذا بالنسبة لبقية أدوات الربط .. فهي تربط حدثين في الماضي …. راجع ص 27 ( القاعدة + التمرين A )
Unit 13 الوحدة 13
Requests with modals الطلب باستخدام الأفعال المساعدة وهي .. Can /Could / Would / Would … mind
وتستخدم للطلب المهذب وتكون اجاباتها اما بالقبول أو بالرفض من قبل الشخص المطلوب منه الأمر
فأما Could و Would و Can فيأتي بعدها الفاعل ( ضمير فاعل أو اسم ) ومن ثم الفعل في أبسط صورة له
مثال … Can you help me ? أي … هل من الممكن أن تساعدني ؟ .. والجواب يكون اما بالقبول Accepting أو بالرفض Refusing …فاذا كان القبول … فتكون الأجابة بعدة طرق منها
Ok أو Sure , no problem أو Of course أو No problem الخ …
أو بالرفض .. وتكون ايضا بعدة طرق منها … Sorry أو I am sorry أو I can not الخ ….
أما would … mind فلا بد أن يأتي بعد الفعل المساعد would ضمير أو اسم فاعل ثم كلمة mind وبعدها الفعل نضيف له ing كالتالي :
Would you mind telling me the truth ? هلا أخبرتني بالحقيقة ؟ وتكن الأجابة كما سبق ذكره
راجع ص 44 ( القاعدة + التمرين A )
Complaint — Apology — Excuse
الشكوى الأعتذار العذر ( ابداء السبب )
وهنا لا بد من وجود طرفين للمحادثة أحدهما يبين شكواه والآخر يعتذر ويقدم السبب في المشكلة أو الحل
مثال … I think you are disturbing me . أعتقد بأنك تزعجني … وهذه شكوى
ويكون العذر … I am sorry أنا آسف … ويكون ابداء السبب .. I need your help أنا أحتاج مساعدتك
هذا مثال فقط … راجع ص 47 ( القاعدة + التمرين A )
Unit 14 الوحدة 14
Invitation … Replies
الأجابة الدعوة ( كأن تدعو شخص للحضور إلى منزلك مثلا )
وتستخدم الــ modals ( الأفعال المساعدة ) لدعوة شخص ما مثل Could أو Would like … وتكون الأجابة على الدعوة اما بالقبول او بالرفض
مثال … Could you visit me at home ? هل تستطيع زيارتي في البيت ؟
فاذا قبل الشخص الآخر فيقول … Sure بالتأكيد أو Yes , I would love to نعم ، أحب ذلك … الخ
وأما اذا كان لا يستطيع فمن الممكن أن يعتذر ويقول … I would like to but ……… أود ذلك ولكن ….. ثم يبدي السبب أو أن يقول Sorry , I have other plans متأسف ، لدي أشغال أخرى … الخ
راجع ص 54 ( القاعدة + التمرين A )
Reporting statements … رواية الجمل ( نقلها إلى أشخاص آخرين )
وهنا الرواية تكون في صيغة المضارع البسيط … وهنا الكلام الذي نريد نقله يكون على نوعين
اما كلام مباشر direct speech على شكل جمل خبرية … مثل
” I need to study hard ” أحتاج للمذاكرة الجادة فعند تحويلها إلى كلام منقول reported speech … فيجب عليك أن تتخيل الموقف حتى تستطيع نقل الكلام إلى شخص آخر … ففي هذا المثال ” I need to study hard ” تتخيل أن شخصا آخر قال لك هذا الكلام … ومعك شخص آخر زميل مثلا وسألك What does he say ? ماذا يقول ؟ فانت عندها تروي له ما قاله الشخص الأول فتقول …. هو يقول ….. اذن يجب عليك أن تغير بعض الكلمات في الجملة … مثل الضمائر وصفات الملكية والأفعال … وغيرها على حسب ما تكون الجملة … فتصبح الجملة المنقولة كالتالي :
” I need to study hard ” He says he needs to study hard هو يقول هو يحتاج لأن يذاكر بجد …. لاحظ بأننا استخدمنا He says هو يقول ثم بدأنا بتحويل الجملة .. فالضمير I أصبح he والفعل need أضفنا له s لأنه مضارع بسيط سبق بضمير فاعل مفرد … ولو سبق بجمع فلا نضيف له شيئا … وهكذا في بقية الجمل مع العلم بأنه ليس شرطا أن تقول he says بل ربما تقول they say وهذا يعتمد على من قال الجملة في الأصل
وكذلك يأتي الكلام المباشر على شكل أسئلة .. وعند رواية الأسئلة فنحن لا نستخدم say بل نستخدم …want to know
وقبلها الضمير للشخص القائل مثل … he wants to know أو they want to know الخ….
مثال … Can you carry my bag ? هل تستطيع أن تحمل حقيبتي ؟ ورواية مثل هذه الجملة كالتالي :
He wants to know if I can carry his bag هويريد أن يعرف اذا ما كنت أستطيع أن أحمل حقيبته
لاحظ هنا بأنني تخيلت بأن صديقي عرض علي أن أحمل حقيبته فنقلت ما قاله إلى شخص آخر … عموما الأسئلة التي تبدأ بالأفعال المساعدة عندما أرويها أستخدم if في الكلام المنقول … أما الأسئلة التي تبدأ بـ Wh فتكون روايتها بطريقة مختلفة … كما سيأتي
مثال … What are you doing ? ما الذي تفعله ؟
فأرويها هكذا … He wants to know what you are doing هو يريد أن يعرف ما الذي تفعله
وقد تخيلت هنا بأن شخصا سألني هذا السؤال … فلم أسمعه … وكان يقف معنا شخص آخر … فروى ما قاله الشخص الآخر
لكن … لو تخيلت موقفا آخر … فعندما سألني هذا الشخص What are you doing ? .. جاءني شخص آخر وسألني ما الذي قاله لك ؟ فحتما سأروي له نفس الجملة ولكنها تختلف عن الرواية الأولى حيث سأقول ….
He wants to know what I am doing
وفي كلتا الجملتين المرويتين نلاحظ تقديم الضمير على الفعل المساعد لأنها تحولت من جملة استفهامية إلى خبرية
اذاَ رواية الكلام تعتمد على الموقف ووضع الأشخاص فيه … راجع ص 57 ( القاعدة + التمرين A )
Unit 15 الوحدة 15
Reported speech الكلام المروي ( المنقول )
وهنا فقط نتعرض لرواية الحديث الذي حصل في الماضي … وننقله إلى شخص نحادثه في الوقت الحاضر
ونستخدم هنا Said قال أو قالت الخ أو told أخبر … الخ … لكن لاحظ بأننا عندما نستخدم told فلا بد أن يأتي بعده ضمير مفعول به ..
مثال I am talking to my teacher أنا أتحدث إلى معلمي .. ولنتخيل أنها قيلت لك في الماضي من أحد زملائك … وأنت اليوم تريد أن ترويها إلى زميل آخر … فيجب عليك أن تقول
أما … أن تستخدم said … He said he was talking to his teacher … هو قال بأنه كان يتحدث مع معلمه … لاحظ أننا حولنا I إلى he و الفعل المساعد ( am ) إلى ماضي (was )
وأما أن تستخدم told … He told me he was talking to his teacher وهي بنفس الطريقة فيما عدا أننا أضفنا ضمير مفعول به ( me ) بعد الفعل told … راجع ص 64 ( القاعدة + التمرين A )
Reporting commands and requests رواية الأوامر والطلبات
1- الأوامر Commands : فأما أن تكون الجملة المراد روايتها مثبتة ( ليست منفية ) أو أن تكون منفية
فأذا كانت مثبتة … فنستخدم told وبعده المفعول به وبعده to ثم نكمل الجملة
مثال …. Go home أي … أذهب إلى منزلك … عندما ترويها … مثلا تتخيل أن أباك هو من قال لك ذلك .. فتنقل الكلام إلى صديقك مثلا … فتصبح …. He told me to go home هو أخبرني أن أذهب إلى البيت
وان كانت الجملة المراد نقلها منفية … نقوم بروايتها بنفس الطريقة فقط نضيف not قبل to مثل …
Do not go home فتصبح … He told me not to go home هو أخبرني أن لا أذهب إلى البيت … لاحظ أننا حذفنا الفعل do
2- الطلبات Requests : وهي بنفس الطريقة السابقة فيما عدا أننا نستخدم الفعلين asked و wanted ويأتي بعدهما المفعول به … وفيما لو كان في الجملة كلمة please نقوم بحذفها
مثال … Please , study hard رجاءً ، ادرس بجد … فتصبح He asked me to study hard
مثال آخر … Can you read? هل تستطيع أن تقرأ ؟ فتصبح … He wanted me to read
راجع ص 67 ( القاعدة + التمرين A )
ملاحظة … في الكلام المباشر Direct speech تأتينا أحيانا مصطلحات الزمن Time expressions .. فاذا وجدتها في جملة وأردت أن تنقل الجملة أو ترويها … فعليك أن تغيرها وهي :
Today وتعني …. اليوم … فتصبح في الكلام المروي That day ذلك اليوم
Tomorrow وتعني …. غداً … تصبح …. The following day اليوم التالي
This morning وتعني … هذا الصباح .. تصبح … That morning ذلك اليوم
Next week وتعني … الأسبوع القادم … تصبح … The following week الأسبوع الذي يليه
لا تنسونا من صالح الدعاء .. وبالتوفيق
ق
Congratulations to all students
most students have done well in the exam.
The most distinguished compositions are written by
the following girls ( المواضيع المتميزة في التعبير ):
Reem saeed – A’ala AbdulJabbar – AlGoharah Dawood – Bettol Zahrani – Norah Abdul sallam – Shahad Nafeesh – Shatha Al Sehali – Somayah Defneesh – Anood Ayad – Nehal Hanafi – Maha Madi – Esra Gasas .
Unit 1
A-New words : Dictionary/pronunciation/definition/sentence/part of speech /entry word /guide words/improve /summarize /
magazine .
B– General Questions :
1 – Why do we come to school ?
We come to school to learn .
2 – What is a dictionary for ?
A dictionary is for looking up the meaning of words .
3 – What is the importance of learning English ?
4- what is your favourite subject ?
5 – How can you improve your English ?
C- Grammar :
Choose :
– I will ( go – goes – going – went ) to the supermarket . ( after the modal we use the infinitive form of the verb )
– He is ( plays – playing – played – play ) football . ( present continuous ) ( is /a / are / +ing )
– We ( learn – learns – learning ) English at school. ( present simple )
– Sami ( read – reading – reads ) a book .
Present simple – ( He She It) +s
4 – Salma ( write – writes – wrote– writing ) a story yesterday . ( past )
D – Writing : Write a bout the importance of learning English :
English is important because it an international language . As Muslims we need to communicate with the whole world because we have a message to send .
Our message is to call people to Islam . Therefore, we must improve our language through many ways .
At school , we must speak with our friends in English , At home we can watch programs or write a diary . We need to read at least a book or a magazine . Learning English is interesting .
Unit 2
New words : a broad study trip to the museum career future picnic fishing course holiday a walk in the old city .
General Questions :
What will you do tonight ?
I will ………
What do people plan for ?
People plan for their future .
Grammar : ( choose )
You will ( sleep – sleeps – sleeping ) early .
She will ( stay – stays – staying ) home today .
( make the sentence negative )
He will buy a new car tomorrow
They will perform Hajj next year .
C- Do as shown between brackets :
* …………………… go for a picnic . ( make a suggestion )
*Why don’t we arrange flowers .( accept)
Let’s play tennis ( refuse )
Writing ( page 16 )
Name : Norah Date : 15/ 11/1430
We are going to have Da3wah 77 priject . We are going to serve Islam .
We will send it to the whole world using the internet . If you are intersted ,tell me as soon as possible .
Anood
Unit 3
New words :
Foot – motorbike – bus – car – train – plane – ship
Location – population – language – religion – currency .
General Questions :
What is the currency of America ?
What is the religion of Saudi Arabia ?
What is the language of Egypt ?…
Where is Eiffel Tower ?
Grammar :
Choose ;
If I ( am – were – was ) a birdو I would fly .
They go to school ( on – by – in ) bus .
They go home ( by – on – in ) foot .
If you study well ,you ( will – would – was ) pass the exam .
If they travel by plane They ( will – would – were ) arrive earlier .
If he ( visit – visits – visited ) Dubai , he will go shopping .
If he played a lot , he ( would – will – was ) tired .
B– Correct the verb :
If they ( play ) ………… well, they would win the cup.
If she ( eat ) ……………….too much , she will become fat .
C- Put ( T ) or ( F ) :
Laud music causes water pollution . ( F )
Smoking causes lung cancer . ( T )
Plant more trees keeps the air clean . ( T )
Writing : page 26
Unit 5 :
New words : promises , stop , decided , throw , planning , improve , agree , pollute .
General questions :
1 – What are the kinds of pollution ?
They are noise . air , land and sea pollution .
2 – How can we stop pollution ?Give three solutions.
We can recycle , reduce and reuse the trash .
Grammar :
She wants me ( talk – to talk – talked ) to her .
The teacher advised the students ( read – reading – to read ) .
We asked ( their – them – they ) to tell us about recycling.
B – Do as shown between brackets :
( Correct the verb )
She advised her ( take ) the medicine ….. (to take )
They invites us ( talk ) about pollution …. ( to talk )
Dialogue page 44.
Composition :
Allah created a clean environment , but we pollute it .There are four kinds of pollution : land, sea, noise and air pollution . We can stop pollution through many way like reducing , reusing and recycling items . We can also plant more trees and build the factories out of the cities .We must save our planet by preventing pollution .
Unit 6
New words : red – big – sour – hot – smooth – hard – colours – quiet – blue – bitter – rough – loud – soft – sweet – rotten – round – fresh – noisy – bright – square – salty – cold – small .
General questions :
What is the British sign language ?
It uses signs for whole words .
What are the external senses ?
They are sight , hearing , smell , taste and touch
What are the internal senses ?
They are pain , balance ,thirst and hunger .
Grammar :
Fatimah ( has – have – is ) seen the pyramids .
The doctor has ( given – give – gave ) a cough syrup to the patient .
We have ( hear – heard – hearing ) the news .
Has he ( ever – never – no ) gone to Makkah .
I have ( see – saw – seen ) London .
B– ( Correct the verb )
Students have ( learn ) …learnt…. English .
She has never ( see ) ……seen……. Eiffel Tower .
C- Put the verb in the past participle :
See ………seen…………. Go ………gone………….
Do ………done………… be ………been……………
Learn …………learnt…………… give ……given………….
D – Make a question :
Have you ever visited Tabuk ?
Yes , I have visited Tabuk .
Has she ever driven a car ?
No, she has never driven a car .
E – Give the opposite :
Bitter # ………sweet……… external # ………internal…………..
Cold # ……hot……………. Quiet # …………noisy………….
Writing :
Allah created us with five external senses .
They are sight , hearing , smell , touch and taste.
We use them to feel of every thing around us .
Somepeople have lost one or more of these senses . So , we must thank Allah for His great blessing .
Unit 7 :
New words : kind – caring – respectful – helpful – dependable – thoughtful – honest – thoughtful .
General questions :
What does friendship mean ?
It means sharing and caring .
What is your friend like ?
She is honest , helpful and kind .
Grammar ;
Choose : She ( has – have – is ) gone to London .
I have visited tabuk ( since – for – already ) 1428.
I have ( see – saw – seen ) the pyramids .
They have been in Jeddah ( since – for – yet ) three months .
Form a question :
I have been in Makkah since Ramadan
……How long have you been in Ma kkah……..?
They have studied English for two hours .
………How long have they studied English………..?
Composition :
Friendship plays an important role in our life . It means caring and sharing . A true friend is the one who accepts you as you are and helps you to be better . I have a true friend. Her name is Norah .She is honest , helpful and respectful . I feel happy and safe with her . A real friend is always with you when you need her .
thanke you t.sarah
ŤђắắắắắắắŋҲ Ť.ŞắЯắђεїз
thanke you t.sarah
*ὠάάάάὠ ..!i ţђάάήҲҲҲ .. (ţ.şάяάђ) ..♥..
Thank you very much my teacher
We are grateful to you a lot
New words يوجد كلمات زائده في
هل نذاكرها على انها املاء؟؟
3 – What is the importance of learning English ?
because the English is a global language in the world
teacher,is the Answer right?
كلمات الإملاء موجودة في الأوراق
إذا كان فيها زيادة فهي قليلة … ذاكريها يا حلوة
إجابتك مناسبة للسؤال
What is the importance of learning English ?
استاذه هذي وش اجابتها ؟؟؟
3- What is the importance of learning English ?
4- what is your favourite subject ?
5 – How can you improve yo
الله يعطيك العافيه
1- We use it to serve Islam .
2- My favourite subject is English .
I leave it to see your answers .
Good night 🙂
teacher can you give me The degree of testing and thankfully
Bdoor … your mark is 50/50
Congratulation. : )
thank you teacher Sarah
علي أخطاااء كثييييييرة { ţêάčђêя } يــؤؤؤ يـاااللهـووول !! . . .
Hello
Teacher. Sarah
How are you?
Osmani possible to know how much my degree in the test
..
Thank you very much for
And I am the subject of Anasaidh Altobeirajbk
Bay
Ragad don’t worry Your mark is good in exam 34/50
Nehal your mark is as you wish 50/50 ( :
Thank you my teacher I wish you success in this world and the afterlife
A’ameen …..Bdoor
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..استاذه ساره
انا طالبتك الجوهره الزمامي ” أبي اعرب انا نجحت بمادة الانقليزي أو لا
..شكراًٌُ ..
How are you Al – Goharah
Your mark is 40/50
good girl 🙂
Hello
Teacher. Sarah
How are you?
As possible know how much I took the exam
How do you do Sarah Al Hindi
Your mark is 43/50
very good mark
Go a head 🙂
Thank you teacher .(Sarah).
the test was too easy
(Ed3ee) grant me success
^
^
I do not know the meaning in English
A’ala You took the full mark … Al Hamdolilah
ed3ee … means ( ask Allah )
AlGoharah actually you send instead of your friend Haya
I used to talk to them directly , anyway results are still under control . If she want to know she can talk to me at school tomorrow .
thank you teacher sara the qustions is easy
congratulations Al-Johrah
than you t. sarah iam so happy becaose لأن موضيع اعجبك استااااذة
hello t.sarah ^^
can you give me The mark please t.sarah ^^
hello t.sarah
pgease tell me my mark
iam reem al-saeed
ريم السعيد
thank you
Hello Reem Your mark is 50/50
Congratulations .
allah help you and facilitate you the any thing for you
^^bdoor^^
Bedoor : thank you .
Teacher thank you You wrote in to rate on the first page to be felt by the Tapti ..! :}
Ra3ad What is ( Tapti) ?
thank you teacher sarah For your efforts with us>>>>
You are welcome Shahad my dear .
^_^استاذه ساره
الله يعطيك العافيه
التعبير لازم نحفظ كم جمله..؟!!
ومشكوره عالملزمه :$
عهود
الموضوع بالكامل معك يا حلوة
🙂
thenkyou
استاذه
(الله يعافيك)
سهلي الاختبار النهائي
أ \ ساره
وين ألقى ترجمه الكلمات؟؟
^ ^
في الصفحة الر ئيسية
عندك مكتوب ملزمة ثالث
وربي ماقصرتي يأستاذه
ان شالله في موازين حسناتك
(=
O.k .. Ohood 🙂
I send you some easy sites for learning English .
But now study hard for the exams .
During vacation I’ll put the sites
الله يوفقكم
استاذه مشكوره على تعاونك معنا
الله يعافيك
السلام عليكم
استاذه ساره حبيت اسألك عن الاسئله العامه كم سؤال واذا جاوبت من عندي تحسب صحيحه او لازم تكون نفس اجابتك
وان شاء الله الاسئله سهله وماننساك من دعائنا
الأسئلة موجودة في الملزمة في صفحات Revision
أنت غير مطالبة بالحفظ نصاً ولو كتبتِ بأسلوبك أفضل
بالتوفيق
استاذه علمينا اذا كان فيه رسوب ومنهم الله يدخلك الجنه ريحينا
Hello
Teacher. Sarah
As possible know how much I took the exam
Sorry , Sarah Al Hindi , the marks are still at school .
I have only the full marks .
But I remember that you have done well in the exam .
good girl 🙂
Hello T.Sarah
Hello Nany
Who are you ???
HELLO
heloo teacher sara how are you ? I miss you so much I hope to see you soon 😦
Hello alGoharah how are you and your soster Muneerah
I hope you are fine
We missed you too .
One day we will meet you
In sha’a Allah
haloo teacher sara how are you I hope to see you soon 😦
thank yooou !
T, sarah i love you more =)
. . .
I hope to be an easy exam ! ❤ ,
Me too
The exam is so easy if you study hard
May Allah help you .
T.sara 10q 4 thes ..~
=)
Welcome roa’a
how are you teacher????
I am nadeeeeeeeen^_^
***
Welcome Nadeeeeeeen
The exam is easy for you
بليييييزي تيتشر سهلي الامتحان النهائي ***
thank you t’sarah =) (F)
than you teacher
صرااااحه ما قصرتي
بس المشكله ان الاسئله العامه كثييييييره
معليش لكي يرتقي مستواك لابد من مجابهة الصعاب
Hello teacher ~ I hope you’re doing great these days 🙂
I wanted to ask you about ” The importance of English ” paragraph and ” The post card ” message
I don’t seem to have these two & I couldn’t find them here !!
can you please write it for us ? <.<
English is an international language .It is the language of science and technology.
We use it to spread Islam . There are four skills ,listening ,speaking,reading and writing.
We can improve our English by reading English stories, listening to English programs and by studying hard .
I like the English language becuase it is intersting ..
In the post card you will write about any country or city you like .
Example:
This is Riyadh it is very big and beautiful.
There are alot of cars and buildings .
But the weather is hot and dry .
See you soon .
Hana
oh thank you soooo much our dear teacher 🙂
you saved my life >.<
but can I be a little more bothersome and ask for the paragraph that is about " Our external senses " ?
and again ,, thank you 🙂 ,, I really appreciate your kindness ❤
Allah created us with five external senses .
They are sight , hearing , smell , touch and taste.
We use them to feel of every thing around us .
Somepeople have lost one or more of these senses . So , we must thank Allah for His great blessing .
Hello My dear ❤
The exam is v.easy 🙂
Alhmdullah ..
I wish wish wish the full mark
But, I have question
The post card
you say : Tell her about any city
Is it necessary to write about any (( city )) ?
I Told my friend about my school x_x
.. Manar Al-Nassar 🙂
Hello Manar
Congratulation
You have got the full mark 50/50
Wooooooooooow =D =D
I’m sooooooo happy =D
Al7mdllah
.. Thanks teacher ❤
T.sarah ..
I am very sad because you went to another school
We are sad for the absence 😦
We will not forget you ..
انا عندي مشكله في مادة الانقلش عدم الفهم بان حاولت اكثر من مرة لكن فشلت
مشكلتك سهلة يالهنوف
حاولي تزيدين المفردات
رددي جمل كاملة
عودي لسانك على التحدث باللغة الإنجليزية
شاركي مع معلمتك حتى ولو كنتي متأكدة من الخطأ
لأنها ستصحح لك المعلومة وبذلك تثبت لديك الإجابة
Thank you, ان شاء الله احاول
استاذة سارة >انا من مدرسة 176 التعبير لازم يكون عن الانجليزي ولاشيء ثاني زي يكون عن الام او الصداقة
من مدرسة 167
اهلا بيشو
اكيد الموضوع عن اهمية اللغة الإنجليزية فقط
استاذه…..اكتبيلنا اسئله الختبار بليز
بس لفصلنا ومعليك مابنخبر احد *_^ههههههههههههههههه
3/5 وبندعيلك من كل قلب
استاذه كل حصه سوي زي اليوم مممره حلو تحطيلنا اناشيد
طالعه الحصه روعـــــــــه
ايه استاذه عليمينا كيف نقرا الانقليزي
لان حدي اسم وبس 3/5
استاذه كيف اغير صورتي لاانها طالعه وعععععععع ممممره
ابي احط صور بنت زيك مثلن خخخخخخخ
How are you soso ?
good you like the blog .
الموقع روعه
Thanks alot
come again
hi t.sarah
how are you
i hope you be good
h like your big it is so goood and sweet
you not teach me
but when i be in your class it is so nice
and i love the e it is so good with you and with t.asma
with my love : maryam
Hello maryam
I am glad you liked the blog
السلام عليكم
ممكن نعرف نتجية اختبارنا
ومشكوره معلمتي
روان درجتك حلوة ٢٧.٢٥
Thank you 😦
🙂
i don’t know you but i came a cross your blog when i was looking for somthing and i saw what you did to your students that is so amazing from you wallah i feel happy to know that such teachers do exsest. i’m an English kindergarten teacher for 5y now i loved English since i was young and i somehow tought my self but untill now i still remember my midleschool English teacher she was so amazing and now i’m 30y old hhhhhh. believe me your students won’t ever forget a great teacher like you God bless you .
Thanks alot for your nice words.
I love my job that’s why I do my best to do it in the right way .
لوسمحت ابا اجابه اسؤال Her name is Sara
ماهو السؤال؟؟
عبارة her name is Sara
جمله وليست سؤال
ترجمتها
أسمها ساره
طيب اديني الاجابها عن الجمله
بسرعه اباها ظروري
عذراً طلبك غير واضح
نعتذر عن خدمتك