Teacher Sarah Blog

towards electronic learning.

For Teachers 23/03/2010

          التقويم الدراسي لعام 1432/1433هـ

الموضـوع
الـتاريخ الهجـري
الـتاريخ الـميلادي
بداية الدراسة للفصل الدراسي الأول
السبت 12 / 10 / 1432هـ
10/ 9 / 2011 م
إجازة اليوم الوطني
السبت26/10/1432هـ
24/9/2011م
بداية إجازة عيدالأضحى
نهايةدوام الإثنين4/12/1432هـ
31/10/2011م
بداية الدراسة بعد أجازة عيد الأضحى
السبت 16/ 12/1432هـ
12/ 11/ 2011 م
بداية اختبار الفصل الدراسي الأول
السبت 13/2/ 1433هـ
7 / 1 / 2012 م
بداية إجازة منتصف العام
نهاية دوام يوم الأربعاء24/2/1433هـ
18 / 1 / 2012 م
بداية الدراسة للفصل الدراسي الثاني
السبت 5/ 3/ 1433هـ
28 / 1 / 2012 م
بداية إجازة منتصف الفصل الدراسي الثاني
نهاية دوام الأربعاء 28/ 4 / 1433هـ
21 / 3 / 2012 م
بداية الدراسة بعد إجازة منتصف الفصل الثاني
السبت8/5/1433هـ
31/3/2012م
بداية اختبارات الفصل الثاني
السبت 5/7/1433هـ
26/5/2012م
بداية إجازة نهاية العام
نهايةدوام الأربعاء16/7/1433هـ
6 / 6 / 2012 م
بداية العام الدراسي 1433/ 1434 هـ
السبت 14/ 10 / 1433هـ
1 / 9 / 2012 م

Welcome back to school

 On Wednesday 20/10/1431

I attended a course about using technology in teaching ….

Here are some useful website :

http://www.mes-english.com/

http://www.eslprintables.com/

 http://puzzlemaker.discoveryeducation.com/

 http://www.englishforeveryone.org/

and a useful forum done by t.Hind from the 50th secondary school . calls

Free English for all

also a useful website for students on this link

;

 http://www.languageguide.org/

You can download these softwares

read aloud  and memory lifter

With great thanks to the supervisors

Najwa and Eidah

  

” السبورة التفاعلية البديلة ” بروجكتربال

فكرة ذكية لتحويل أي سطح إلى سبورة تفاعلية

أختير هذا الجهاز  ضمن التجارب التربوية المتميزة   وقد تم تقديمه في المعرض المقام في المنطقة الشرقية  المقام في الفترة من 24-26 / 6 / 1431 هـ

يمكّن  هذا الجهاز المعلمة والطالبة من التعامل مع السبورة التفاعلية عن بعد

يتميز بصغر حجمه وسهولة معايرته مع السبورة

يحتاج إلى جهاز حاسب وبروجكتر للعرض 

للحصول على الجهاز عن طريق الوكيل بالمملكة على البريد      alturkias@gmail.com

لمزيد من المعلومات يمكنكم مشاهدة عرض فديو للبرنامج  على الرابط

http://www.youtube.com/watch?v=RofY6Eem4jI

 فريق العمل في م77 سارة الهويمل – فوزية البليخي – وداد الحماد

Classroom Questions

 

   From Bloom, et al., 1956

As teachers we tend to ask questions in the “knowledge” category 80% to 90% of the time. These questions are not bad, but using them all the time is. Try to utilize higher order level of questions. These questions require much more “brain power” and a more extensive and elaborate answer. Below are the six question categories as defined by Bloom.

KNOWLEDGE

remembering

memorizing

recognizing

recalling identification

recalling information

who, what, when, where, how …?

describe

COMPREHENSION

interpreting

translating from one medium to another

describing in one’s own words

organization and selection of facts and ideas

retell…

APPLICATION

problem solving

applying information to produce some result

use of facts, rules and principles

how is … an example of …?

how is … related to …?

why is … significant?

 

 

 

ANALYSIS

subdividing something to show how it is put together

finding the underlying structure of a communication

identifying motives

separation of a whole into component parts

what are the parts or features of …?

classify … according to …

outline/diagram …

how does … compare/contrast with …?

what evidence can you list for …?

SYNTHESIS

creating a unique, original product that may be in verbal form or may be a physical object

combination of ideas to form a new whole

what would you predict/infer from …?

what ideas can you add to …?

how would you create/design a new …?

what might happen if you combined …?

what solutions would you suggest for …?

EVALUATION

making value decisions about issues

resolving controversies or differences of opinion

development of opinions, judgments or decisions

do you agree that …?

what do you think about …?

what is the most important …?

place the following in order of priority …

how would you decide about …?

what criteria would you use to assess …?

 

 

    

 ****************************************************************************

Hello my friends teachers ,

Now This page is for the teachers

It may help  us to find some new ideas and teckniques in teaching .

I hope it is useful .🙂

You can join us .

.

 

19 Responses to “For Teachers”

  1. tsarah12 Says:

    1- Critical Thinking

  2. tsarah12 Says:

    2 – How to help student to have critical thinking .

  3. tsarah12 Says:

    3 – Critical Thinking .

  4. Mohammed Says:

    Ms. Sarah,
    I’d like to commend you for your efforts on your blog. It’s really nice to see that teachers are encouraging their students to make use of the internet to communicate with them.

  5. tsarah12 Says:

    Mr. Mohammd :
    Thank you for your comment and encourgment .

  6. اختصاصية المصادر Says:

    الأستاذة سارة
    جهاز رائع وفعال وتقنية حديثة لتطوير التعليم …بارك الله في جهودك وشكر لك
    ونفع بعلمك وأثابك على نشر العلم النافع
    أختك / وداد الحماد

    • tsarah12 Says:

      الأستاذة وداد الحماد
      ماكان هذا الإنجاز ليتم لولا فضل الله ثم جهودك معنا أنت والأستاذة فوزية البليخي
      من المتوسطة السابعة والسبعين .
      نسأل الله أن ينفعنا وينفع بنا ويجعلنا من المباركين أينما كنا ..

  7. عائشة الحجي Says:

    الأستاذة سارة الهويمل / بارك الله فيك وسدد خطاك .

  8. لطيفة البركه Says:

    وفقكم الله جهود رائعة…………م/77 المتألقة دائما”

    • tsarah12 Says:

      الأخت العزيزة لطيفة
      شكرا من الأعماق لك
      أشكرك لزيارة المدونة
      حياك الله

  9. هدى الشمري Says:

    استاذة سارة
    جهود رائع ومتميز في خدمة التعليم
    هذه التقنية تزيد لدرس تشويق ومتعة
    نسال الله ان يجزيك خير الجزاء
    ويديم عليك نفع الامة بك

    • tsarah12 Says:

      حياك الله يا هدى
      نسأل الله أن ينفعنا وينفع بنا
      ويجعلنا وإياكم من المباركين

  10. Asooma Says:

    وفقك الله واثابك
    وجزاك الله كل خير يا اساذه
    سااااااااره

  11. بنت الاسلام Says:

    السلام عليكم بارك الله فيك ياوداد ونفع الله بك وجعله الله في ميزان حسنانك ومن قرأه او اثنى عليه ….. بوركت وزادك الله من فضله سؤالي لك ياأختي وداد هل سبق لك ان كنت معلمة فيزياء ثانوي ولكي مني كل الشكر ….

    • tsarah12 Says:

      حياك الله ( بنت الإسلام )
      نسأل الله أن ينفعنا وينفع بنا الإسلام والمسلمين
      بالنسبة لسؤالك فهو صحيح
      فقد عملت معلمة فيزياء في الثانوي
      ترى كيف عرفت ذلك وهل بيننا سابق معرفة أرجو الإفادة ولك مني فائق الشكر والتقدير .

      • بنت الإسلام Says:

        أهلاستاذه وداد….كنت طالبه من طالباتك بالثانوي …وأسأل الله العلي القدير ان يجعل كل ماقمت به من اجلنا وماتقومين به الآن من اجل طالباتك في ميزان حسناتك وان يجزيك ووالديك الجنة…..وشكرا لك

      • tsarah12 Says:

        مرحبا بك بنت الاسلام
        الاستاذة وداد ترحب بك وتود معرفة هويتك
        شاكرة ومقدرة تواصلك معنا


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s